ČASTO KLADENÉ OTÁZKY

Vše na co se nás často ptáte na jednom místě

Co jsou kulturní a kreativní průmysly?

Kulturní a kreativní průmysly (KKP) jsou oblasti ekonomiky spojené s tvorbou, výrobou a distribucí kulturních, uměleckých a kreativních produktů a služeb. Tyto průmysly zahrnují širokou škálu odvětví, jako jsou design, média, film a video, móda, vydavatelství, hudba, výtvarné umění, divadlo, reklama, architektura a mnoho dalších.

Kulturní a kreativní průmysly nejsou pouze o umělecké tvorbě, ale také o kombinaci kreativity, technologií, obchodu a inovací. Tyto odvětví mohou přispívat k ekonomickému růstu a zaměstnanosti a mohou také hrát klíčovou roli při formování identity a kulturního dědictví společnosti.

Více o KKP se dočtete ve strategii Ministerstva kultury

S čím mi může Agentura 4K pomoct?

Obecně vám pomůžeme se startem či rozvojem vaším, vašeho projektu nebo podnikání. Jsme schopní vám poradit s celou škálou věcí od rozvoje produktu přes marketing po administrativu. Konkrétně pak nejvíc záleží na tom, co přesně potřebujete, kam se chcete rozvíjet. Ideální je se nejdřív potkat a probrat vaši situaci.

Kde vás najdu?
Kolik lidí pracuje v Agentuře 4K?

V současné chvíli u nás pracuje 5 lidí (v součtu se jedná o 2,8 úvazku).

Má podpora KKP smysl?

Podle nás rozhodně! Rapidní rozvoj digitalizace a automatizace dnes staví kreativitu do středu hospodářství. Tvořivost a talent občanů jsou proto charakteristickým znakem rozvinutých společností a jejich ekonomik. Představují nejdůležitější zdroj, který mají státy k dispozici. Jejich výhodou zároveň je, že se jedná o zdroje obnovitelné a nevyčerpatelné. Kreativita proto bývá označována za ropu 21. století.

Investice do kreativní potenciálu lidí se státům (a krajům) dlouhodobě vyplatí.

Jaký je ekonomický potenciál KKP?

V roce 2017 představoval kulturní a kreativní sektor 5,3 % HDP Evropské unie. Jednalo se o třetí největší sektor zaměstnanosti, který zároveň vytvářel největší počet pracovních míst pro
lidi ve věku 15–29 let s vyšším vzděláním.

Jedná se také o sektor, který od roku 2009 do 2019 vzrostl o 25 % v celkovém obratu i zaměstnanosti.

Chci jít do hloubky

Často kladené otázky nezvládnou odpovědět na vše. Chcete-li pochopit kulturní a kreativní odvětví jako celek, prostudujte si zásadní strategické dokumenty, které pro vás sledujeme a třídíme.

Pomáháme vám vydat se cestou vlastní kreativity

Každý jednou začínal. Objevil sociální sítě. Potřeboval zdokonalit produkt. Začnětě pracovat s přidanou hodnotou. Nastartujte marketing. Náš tým je připravený konzultovatovat s vámi celou řadu oblastí.

Loading...